Articole presa

Articole Presa

hrb-expert-1-300x101

DelArte Catering – Importanta investitiei in imagine
de Corina Dumitrescu    HRB EXPERT – iul 2012

Beneficiind de un portofoliu ce cuprinde jucatori importanti ai mediului de afaceri romanesc, DelArte Catering a fost infiintata in 2004 din necesitatea observata pe piata romaneasca fata de asemenea servicii. Experienta in management a directorului general si investitiile in publicitate sunt printre factorii care au ajutat compania sa se numere astazi intre jucatorii de profil de top, pana la finalul anului, vizandu-se si planuri de extindere.
Firma DelArte cuprinde, momentan, doua directii. Partea de catering este, practic, divizata in trei categorii: evenimente (bufet suedez, aniversari, lansari de carte etc.), corporate (petreceri de firma, seminarii/workshop-uri, sedinte, teambuilding-uri s.a.m.d.) si o a treia, inceputa in urma cu aproximativ doi ani de zile, de care reprezentantii se declara multumiti, catering-ul pentru copii, gradinite si after-school-uri, avand deja in portofoliu peste 40de  asemenea clienti. Exista si un segment de livrare gratuita la domiciliu, Delarte Pizza Pasta & Grill, care pune la dispozitia clientilor 185 preparate de pizza, paste, grill si mancare gatita in Bucuresti si in Ilfov (Bragadiru, Magurele, Domnesti). Acesta se adreseaza atat clientilor privati, cat si corporate, cei din urma comandand cu precadere in perioada pranzului.
Inainte de a incepe acest business in urma cu opt ani, Catalin Radu, general managerul firmei, marturiseste ca a studiat nevoile romanilor, fiind hotarat sa deschida o afacere, care sa nu necesite un vad comercial mare, sediul viitoarei companii aflandu-se la marginea Capitalei. Dupa ce a realizat analiza SWOT a unei investitii in sectorul horeca, directorul a realizat ca aceasta era ideala pentru ceea ce viza el. Experienta comerciala pe care o acumulase ca manager in domeniul auto l-a ajutat sa anticipeze, cumva, dificultatile crizei economice, asa ca, incepand cu 2008, a luat masuri de regandire a bugetului, fiind nevoit sa recurga si la cateva disponibilizari. In momentul de fata, insa, compania se afla in expansiune, pana la finalul anului, fiind in plan sa se mai construiasca un sediu, in sectorul 1 al Capitalei, pe langa head office-ul existent in Bragadiru, extins de curand cu 100 mp, si filiala de la Electromagnetica Business Park. Practic, prin punctul de lucru din sectorul 1 se doreste o apropiere mai mare fata de clientii corporate din acea zona. Tot in 2012, insa in sectorul 5 de data aceasta, compania va deschide un restaurant cu livrare. Denumirea „DelArte” a fost preferata, fiind considerata sinonima cu arta culinara, care se regaseste, de altfel, si in motoul firmei, „Arta de a gati”.

Reinvestitie constantahrb-expert-2
Suma cheltuita pentru lansarea acestui proiect s-a ridicat la 150.000 euro, care nu se stie exact cand au fost recuperati, intrucat s-a reinvestit, ul¬terior, constant in business, in primul rand marindu-se flota auto, care in momentul de fata contine zece masini si doua camioane. De asemenea, general managerul considera ca publicitatea ocupa un rol important in cadrul unui business din domeniul horeca, acesta directionand peste 50% din profit in imagine si diverse activitati de promovare, neintarziind sa apara si rezultatele.
„Imi place sa cred ca oferim catering de calitate si chiar daca exista companii de profil mai mari decat noi, ne situam in top cinci, mai ales pentru ca avem cazuri de clienti corporate care ne-au solicitat serviciile acum un an, doi sau trei si au revenit anul acesta”, spune Catalin Radu. Gandirea mercantila a acestuia este, probabil, unul dintre motivele pentru experienta acumulata de companie si planurile de crestere din 2012.
In ceea ce priveste impartirea actuala a business-ului intre segmentul de livrare si catering, primul se situeaza, momentan, la 60%, avand, pana in prezent, 50,000 clienti si 25 de oameni implicati in procesul comercial. In total, compania are 30 de angajati, selectia bucatarilor fiind cea mai dificila, formarea unei echipe competitive prezentand diverse obstacole, dat fiind faptul ca, in aceasta bransa, un bucatar bun fie ramane foarte putin in cadrul unei locatii, fiind obisnuit cu mobilitatea acestui domeniu, fie nu se ridica la nivelul cerintelor. De aproximativ doi ani insa, s-a stabilizat echipa de bucatari, alcatuita momentan din cinci profesionisti, specializati in bucataria italiana, romaneasca, frantuzeasca si mexicana. Acestia au creat si retete originale in meniu, cum e cazul pieptului de pui fezandat in lapte copt pe plita cu oregano si piper rosu. Se pare insa ca, in mod surprinzator, tendinta anului 2012 cu privire la preparatele preferate de clientii DelArte arata ca cele romanesti primeaza in fata celor italienesti si frantuzesti. Romanii par, asadar, sa se intoarca la gusturile traditionale locale.

Reinvestitie constanta
Suma cheltuita pentru lansarea acestui proiect s-a ridicat la 150.000 euro, care nu se stie exact cand au fost recuperati, intrucat s-a reinvestit, ul¬terior, constant in business, in primul rand marindu-se flota auto, care in momentul de fata contine zece masini si doua camioane. De asemenea, general managerul considera ca publicitatea ocupa un rol important in cadrul unui business din domeniul horeca, acesta directionand peste 50% din profit in imagine si diverse activitati de promovare, neintarziind sa apara si rezultatele.
„Imi place sa cred ca oferim catering de calitate si chiar daca exista companii de profil mai mari decat noi, ne situam in top cinci, mai ales pentru ca avem cazuri de clienti corporate care ne-au solicitat serviciile acum un an, doi sau trei si au revenit anul acesta”, spune Catalin Radu. Gandirea mercantila a acestuia este, probabil, unul dintre motivele pentru experienta acumulata de companie si planurile de crestere din 2012.
In ceea ce priveste impartirea actuala a business-ului intre segmentul de livrare si catering, primul se situeaza, momentan, la 60%, avand, pana in prezent, 50,000 clienti si 25 de oameni implicati in procesul comercial. In total, compania are 30 de angajati, selectia bucatarilor fiind cea mai dificila, formarea unei echipe competitive prezentand diverse obstacole, dat fiind faptul ca, in aceasta bransa, un bucatar bun fie ramane foarte putin in cadrul unei locatii, fiind obisnuit cu mobilitatea acestui domeniu, fie nu se ridica la nivelul cerintelor. De aproximativ doi ani insa, s-a stabilizat echipa de bucatari, alcatuita momentan din cinci profesionisti, specializati in bucataria italiana, romaneasca, frantuzeasca si mexicana. Acestia au creat si retete originale in meniu, cum e cazul pieptului de pui fezandat in lapte copt pe plita cu oregano si piper rosu. Se pare insa ca, in mod surprinzator, tendinta anului 2012 cu privire la preparatele preferate de clientii DelArte arata ca cele romanesti primeaza in fata celor italienesti si frantuzesti. Romanii par, asadar, sa se intoarca la gusturile traditionale locale.
In cadrul companiei se organizeaza si cursuri de perfectionare, insa, in opinia directorului general, „cel mai bun training este reprezentat de experienta acumulata la locul de munca si lucrul in echipa”. De asemenea, exista si o politica de avansare a angajatilor cu potential, care au demonstrat ca sunt dornici sa evolueze, oameni care, spre exemplu, au inceput in biroul administrativ si au ajuns coordonatori la punct de lucru. De altfel, din experienta de pana in prezent a business-ului, pentru ca o noua locatie sa functioneze bine, ea trebuie sa aiba un bun manager, restul urmand sa vina de la sine.
Ofertele speciale si reducerile fac parte si ele din strategia de business a companiei, astfel incat pe partea de livrare exista diverse pachete de tipul 2+1 sau 3+1, iar pentru segmentul corporate, sunt listate meniuri ce includ felul unu si doi, garnitura, desert, paine, salata, incepand de 14 lei. Pentru gradinite, ca tehnica de fidelizare, se aduce un numar suplimentar de cinci portii, pentru a putea suplini nevoile personalului auxiliar. Pe partea de evenimente, se vine in intampinarea fostilor clienti cu dicounturi in plus, solicitandu-se contraofertele concurentilor si incercandu-se crearea unui pachet cat mai competitiv.
Implicarea in diverse evenimente sociale face si ea parte din strategia de business DelArte. Astfel, compania de catering furnizeaza mancare pentru 50 de copii din cadrul afterschool-ului Fundatiei Regina Maria, pretul cerut fiind doar cel al materiei prime, restul fiind suportat de companie.